Rośnie widownia ?Galerii? w TVP 1

Serial ?Galeria?, który ATM Grupa SA realizuje dla TVP1, sukcesywnie zwiększa widownię.

Na początku jesiennego sezonu, który jest drugim ?Galerii? (pon. ? czw. Godz. 18.45) oglądało ją średnio 1,75  mlnwidzów. Obecnie serial ogląda blisko 1,9 mln Polaków.Regularnie przekracza jednak liczbę 2 mln widzów. Tak było np. w przypadku wczorajszego odcinka, w którym Tadeusz Woydatt (Tomasz Dedek), właściciel tytułowej galerii handlowej miał wypadek na basenie.

Od pierwszego tygodnia emisji we wrześniu do ubiegłego o 16 proc.wzrosła też widownia ?Galerii? w grupie 16-49 (npdst. średnich oglądalności tygodniowych). We wrześniu br. rating serialu ATM Grupy wynosił 2,4 proc. Teraz wzrósł do 2,7 proc. Wzrost widowni w grupie 16-49 był jednym z celów postawionych przez stację producentowi.

 ?Galeria? jest także najbardziej udanym debiutem z gatunku soap opera spośród propozycji tego gatunku, debiutujących w ostatnich czterech sezonach. Na starcie, w pierwszym tygodniu emisji ?Galeria? gromadziła średnio 3,2 mln widzów, podczas gdy ?Linia życia? i ?Rezydencja? ? po 2,5 mln. Intensywnie promowana nowość  Jedynki ? ?Wszystko przed nami? (emitowana bezpośrednio przed ?Galerią?), zgromadziła również mniejszą widownię ?  1,6 mln. Nad ostatnią produkcją w grupie 16-49 ?Galeria? ma 44 proc. przewagę widowni.

Warto również  zauważyć, że serial ATM Grupy SA konkuruje o widzów w tzw. paśmie śmierci, czyli z ?Wydarzeniami? w Polsacie i ?Faktami? w TVN. Ponadto celem postawionym przez TVP 1 przed twórcami serialu było też podjęcie próby odświeżenia pasma, poprawienie jego profilu widowni i został on osiągnięty. ?Galeria? przyciąga więcej kobiet i młodych widzów, mieszkańców większych miast, z wyższym wykształceniem i lepszymi dochodami, a więc targety atrakcyjne dla reklamodawców. 

Authors

Related posts

Top